Wish
DX  » Community » Forums
«See all threads (in Nederlands)
Nederlands

▶ Een handleiding voor nieuwe klanten van DX ◀

  • Drag0nDem0n Tuesday, July 29, 2014 4:28 AM Reply
    Voorwoord:
    DealExtreme (ook wel DX genoemd) werkt niet zoals andere online shops waaraan de meesten van ons gewoon zijn. DX zit in een andere categorie, namelijk de HK/CHINA Gadgets sites. Ze hebben hun eigen regels en een eigen manier van handelen zoals de kwaliteit van de producten die aangeboden worden en de levertijd. In ruil daarvoor krijgen we ongelofelijk lage prijzen en gratis wereldwijde verzending.

    LET OP: Alleen een paar van de best verkopende producten worden gestockeerd door DX zelf.
    DX moet daarom meestal wachten op hun leveranciers, wat de levertijd aanzienlijk verhoogd.


    Ook kan een DX leverancier een “Backorder” hebben, wat betekent dat er meer bestellingen geplaatst werden dan hun aanbod. Dit verhoogt natuurlijk ook weer de verzendtijd.

    Ik zeg altijd: “Geduld is een schone deugd”

    Dit is een fundamentele handleiding gericht naar het helpen van nieuwe klanten en hun eerste aankoop.
    Hopelijk zal deze handleiding je helpen om aankopen op DX zo vloeiend mogelijk te laten verlopen.

    Stap 1: Navigeer op de site om het aanbod van DX te kennen.

    Stap 2: Zoek iets dat je wilt kopen, na stap 4 kan dit pas.Indien mogelijk, start met een klein goedkoop product of twee om te ervaren hoe DX precies werkt , om te weten hoe lang een gemiddelde bestelling duurt om aan te komen, welke e-mails je krijgt en hoe je je bestelling kan “tracken” (=volgen)
    LET OP: Alleen bestellingen boven de 15 dollar kan je tracken, indien je een bestelling wilt tracken onder de 15 dollar dien je 1,70 dollar extra te betalen.

    Stap 3: Probeer zo veel mogelijk te lezen over het product dat je wilt kopen, inclusief de reviews en de posts over het product op dit forum. Op deze manier krijg je een beter zicht op het product, wat je er van kan verwachten en of het echt iets is wat je wilt hebben.
    LET OP: De leveranciers kunnen op elk moment het uitzicht en werking van een product veranderen, meestal is dit een verbetering maar indien je het niet bevalt, kan je het altijd terugsturen voor een “Refund” (=Terugbetaling) of inruilen voor een ander item.

    Stap 4: Maak een account aan op DX en op PayPal* (als je er nog geen hebt). Zorg ervoor dat je adres juist is ingevuld.
    En zorg er ook voor dat er genoeg geld op je rekening staat.
    * Betalen met kredietkaarten zoals VISA en MAESTRO kan natuurlijk ook, maar met PayPal ben je beter verzekerd indien er iets verkeerd loopt.

    Stap 5: Probeer je “Order” (= Bestelling) te beperken tot 3 of 4 items (hangt af van de grootte van de items)
    Bij grote orders heb je een grotere kans dat DX je order zal opsplitsen, daardoor bestaat de kans dat je bij sommige “Shipments” (=Zendingen) geen trackingnumber zal krijgen.

    Stap 6: Indien je een grotere hoeveelheid wilt van het zelfde item, kijk dan eerst op http://www.volumerate.com (dit is een partner van DX) of je item daar niet op staat. Indien dit niet het geval is, vink dan op het einde van je order het vakje “Bulkrate” aan. Deze manier van bestellen is natuurlijk veel goedkoper dan allemaal aparte bestellingen plaatsten.

    Stap 7: Schrijf je “Transaction number” en “Order number” ergens op waar het niet kan verloren gaan.

    Stap 8: Indien je nog extra verzoeken hebt voor je order zoals extra noppenfolie, of als je je order wilt verwijderen of een item wilt toevoegen of verwijderen, ga dan naar https://cs.dx.com/ticket/Order en kies een van de acties.

    Stap 9: Controleer na je bestelling de inbox van je e-mail account, normaal gezien zou je 2 berichten hebben ontvangen, een van DX en een van PayPal (indien je met PayPal hebt betaalt). Deze 2 berichten zijn het ontvangstbewijs en de rekening van PayPal.

    Stap 10: Wacht tot je bestelling word verzonden en wacht tot het aankomt, meestal neemt dit een paar dagen tot een week tijd in beslag, tijdens Chinese feestdagen kan dit wat langer duren. Als je bestelling is verzonden zal je nog een e-mail ontvangen van DX, indien je een tracking nummer hebt zal deze in de e-mail aanwezig zijn. Om je pakket te tracken, gebruik je het best http://17track.net/ op deze manier kan je je pakket volgen vanaf de verzending tot wanneer het aankomt.

    Stap 11: Als je pakket aankomt, zorg er dan voor dat alle items aanwezig zijn. Indien je een item mist controleer dan of je items niet apart zijn verzonden. DX kan orders apart versturen wanneer nog niet alle items aanwezig zijn bij hun verzendcentrum.

    Stap 12: Als er iets mis is met je items, dan kan je DX contacteren op https://cs.dx.com/ticket/index zij zullen je met plezier verder helpen.

    Stap 13: Geef DX de tijd om te antwoorden op je vragen, normaal gezien zal je een antwoord krijgen binnen de 48 uur (tijdens werkdagen)
    LET OP: Start geen meerdere tickets voor het zelfde probleem.

    ** Dit is een vertaalde en bijgewerkte versie van "A user guide for new DX customers" van flashin **
    Het Nederlandse DX Forum > http://bit.ly/DxForumNL
    Posts(390) | Reviews | Tip post(50)

    post edited by Drag0nDem0n on 8/24/2014 at 10:15 PM
  • Drag0nDem0n Tuesday, July 29, 2014 4:17 PM Reply
    Gereserveerd
    Het Nederlandse DX Forum > http://bit.ly/DxForumNL
    Posts(390) | Reviews | Tip post

  • Drag0nDem0n Wednesday, August 6, 2014 4:31 PM Reply
    Gereserveerd
    Het Nederlandse DX Forum > http://bit.ly/DxForumNL
    Posts(390) | Reviews | Tip post

    post edited by Drag0nDem0n on 8/8/2014 at 6:01 PM
«Reply to this thread (in Nederlands)
Nederlands

Reply

Subject:

* 50 characters max

Message:

Please note: HTML codes are not allowed anywhere on this page (otherwise you will see an error).

Please note that DealExtreme Forums are not a sales or product support board. While we do constantly participate in this forum, please contact us via support ticket for a guaranteed fast response. We make every effort to make the quickest replies.

DX Everywhere