Wish
DX  » Community » Forums
«See all threads (in Nederlands)
Nederlands

object wat lijkt op vuurwapen importeren verboden

• mickeyonline09 Sunday, August 10, 2014 10:07 AM Reply
    elk en enig object, of dit nou een usb stick is, een aansteker of iets anders dat op enig vuurwapen/pistool/geweer lijkt ongeacht de kleur of materiaal (plastic/aluminium/metaal) is ILLEGAAL om in te voeren in nederland.
    dit kan (en zal) u een gang naar de rechter gaan kosten, gezien zulke artikelen direct door de mand vallen bij elke check door de douane.
    dit geldt tevens voor de welbekende balletjes pistolen.
    hetgeen hier op dx wordt aangeboden is dus illegaal, en u kunt veroordeeld worden voor het in bezit hebben..
    Je kunt wel negen maanden gevangenisstraf krijgen of een geldboete die kan oplopen tot € 18.500.
    Posts(37) | Reviews | Tip post

• Drag0nDem0n Sunday, August 10, 2014 7:55 PM Reply
    Bron ?
    Het Nederlandse DX Forum > http://bit.ly/DxForumNL
    Posts(390) | Reviews | Tip post

• ladroop Sunday, August 10, 2014 11:53 PM Reply

niet helemaal juist
    alles wat maar enigszins op een vuurwapen/pistool/geweer kan lijken is verboden
    andere producten , zoals katapults , stiletto’s, valmessen en vlindermessen zijn ook verboden
    het importeren of bezitten hiervan kan je een strafblad opleveren
    BB guns zijn tegenwoordig wel toegestaan mits je aan een heleboel regels voldoet (zoek dat zelf maar op)

bron: Wet wapens en munitie
    Posts(152) | Reviews | Tip post

• Drag0nDem0n Monday, August 11, 2014 12:10 AM Reply
    Als dit ook zo is in België, dan zal ik maar best geen Tokyo Maru bestellen xD
    Het Nederlandse DX Forum > http://bit.ly/DxForumNL
    Posts(390) | Reviews | Tip post

• mickeyonline09 Monday, August 11, 2014 8:47 AM Reply
    het probleem zit hem hierin.. DX en andere chinese websites worden te bereikbaar voor jan en alleman..
    tijdje geleden waren het nog hobbyisten die wel raad wisten met de mwoah, discutabele kwaliteit van de goederen uit china..
    tegenwoordig importeert sjonnie om de hoek hele containers rotzooi, en gooit die op marktplaats..
    das mooi voor sjonnie, maar niet voor de mensen die de spullen kopen, zeker electronica met gevaarlijke laders en batterijen/accu's.
    ook zie ik dx ook steeds vaker op facebook voorbij komen als advertentie..
    dat is minder mooi, want een heleboel mensen (jullie vast wel bekend hier, gezien de domme vragen (waar blijven mijn spullen, ik heb ze 3 dagen geleden besteld!) zijn niet van de lucht hier.
    deze lui (ik ken er een paar op mijn werk ook) denken niet in kwaliteit, ze bestellen gewoon, het is toch een webshop, in het nederlands?!?
    het ziet er uit als echt, en "dat is het dan ook" in hun ogen... alleen dan rete goedkoop!
    die zien dan een cool pistool (of een artikel wat er op lijkt), en denken, WOW, dat ze dat hebben! die ga ik kopen..
    Posts(37) | Reviews | Tip post

• SomeDutchGuy Monday, September 8, 2014 7:01 AM Reply
    Dat de advertenties op Facebook voorbij komen heeft te maken met je eigen browsegedrag. Informatie over de door jou bezochte websites wordt opgeslagen en gebruikt bij het invullen van de advertenties. Als je op Zalando shopt, heb je binnen de kortste keren ook je Facebook timeline vol staan met advertenties hiervan. Idem met Beslist.nl.
    Bestellen in landen buiten de Europese unie brengt kosten met zich mee: Invoerrechten en BTW verplichtingen. Voordat Sjonnie een hele container bestelt, kan hij beter eerst nakijken wat deze kosten zijn. Overigens zijn bedragen onder de 22 euro(inclusief verzendkosten) vrijgesteld van BTW en invoerkosten.
    Overigens zijn lasers met een groter vermogen ook niet toegestaan in Nederland.
    Posts(6) | Reviews | Tip post

• Sebasr8 Moderator Friday, September 12, 2014 5:55 AM Reply
    @mickeyonline09

Het invoeren van aanstekers die op wapens lijken of ander voorwerpen die op wapens kijken verschilt per land. In Nederland zijn de "balletjespistolen" die erg veel lijken op echte wapens al een hele lange tijd verboden. Hoe dit zit met aanstekers, pennen enzovoort die op pistolen lijken weet ik niet precies hoe het zit (daarvoor heb ik te weinig kennis van de douaneregels), maar het lijkt me vrijwel hetzelfde.
    Posts(155) | Reviews | Tip post

«Reply to this thread (in Nederlands)
Nederlands

Reply

Subject:

* 50 characters max

Please note: HTML codes are not allowed anywhere on this page (otherwise you will see an error).

Please note that DealExtreme Forums are not a sales or product support board. While we do constantly participate in this forum, please contact us via support ticket for a guaranteed fast response. We make every effort to make the quickest replies.

DX Everywhere