Wish
DX  » Community » Forums
«See all threads (in Nederlands)
Nederlands

Hollandse krenterigheid en DX - dit MOET je lezen!

• RLNDS.nl Saturday, June 10, 2017 7:06 PM Reply

Hallo allemaal...

Om het maximale uit DX te halen en om alle clichés over hollandse zuinigheid te bevestigen, hier wat nuttige tips!

1. Koop op DX. Een bonte verzameling met goedkope spulletjes en GRATIS verzending!

2. Om het nog goedkoper te maken, kijk iets beter rond op DX en maak gebruik van de
       zoekfunctie. Kleine toelichting;

Neem nou deze: De "Mini Household Spiral Grater / Sharpener" kleur groen. Nu een
        heuse vaderdag aanbieding voor maar € 6.22. Geweldig! Altijd al willen hebben... Maar als
        je gaat zoeken op 'Spiral', dan vind je ook deze "Screw Double Shredding Device Knife
        Spiral Cutter w/ Sharpener - Black". Precies hetzelfde ding, maar dan in het zwart. En
        deze kost maar € 5,51. Dat scheelt weer 71 eurocentjes en daar kan je op DX een hoop
        leuke dingen van kopen!

3. Een item in verschillende kleuren. Soms worden in één advertentie meerdere kleuren
        aangeboden. Als je niet persé die rooie wilt, maar gif groen met gele stippen is ook oké...
        ga dan alle kleuren die worden aangeboden af... en ta-daaaa er zit er altijd wel eentje
        tussen die goedkoper is als al die anderen. Vraag me niet waarom en soms scheelt het
        maar twee centen... maar toch!

4. MVP/EU Direct product vs. China shipped products. Laat je niks wijsmaken! Als je
        MVP dingen koopt, duurt het soms net zo lang als dat je China post kiest... en, ja hoor!!    
        Op MVP/EU Direct producten moet je ook BTW en invoerrechten betalen als je pech
        hebt. Het is dus maar een illusie dat MVP/EU Direct products vanuit een europese
        warehouse worden verzonden. Dus vind je een MVP/EU Direct product,

zoek dan naar de China post equivalent en koop die.

5. Over BTW en invoerrechten gesproken... Tenzij je product in zijn eentje al meer dan
        € 22,- kost, koop de dingen los van elkaar, zodat je niet boven die 16 euro uitkomt per
        aankoop. Boven de € 22.- euro moet je namelijk btw betalen en Postnl rekent je
        vervolgens € 13,- administratiekosten aan. Als je niet betaald, ontvang je je pakketje
        niet. Dan maar wat meer Checkout handelingen, die zijn gratis. Ook al worden spullen
        vaak los door DX verzonden, als één van je pakketjes wordt onderschept, moet je met de
        aankoopbon en betalingsbewijzen van de hele aankoop op de proppen komen en je
        btw/invoer wordt berekend over de hele partij. Dus ook over al die dingen waar je
        eigenlijk niet voor had hoeven te betalen.

6. Betalen voor een Track & Trace code??  Niet doen...  tenzij je echt een duur ding hebt
        gekocht, maar dan is de T&T code vaak gratis. Van alle T&T codes die ik via DX heb
        ontvangen, heeft er één gewerkt...

7. VAT & Import insurance? Hmm...  Ja, als je aankoop meer kost dan € 22,-, dan is dit wel
        interessant. Voor een klein bedrag kun je jouw pakketje verzekeren tegen btw en
        invoerrechten. Maar DX betaald nooit meer dan $ 40...  Dat is een slordige € 36,- en de
        administratiekosten van Postnl zitten daar kennelijk niet bij inbegrepen. Maar max
        € 36,- retour op de btw/invoer is altijd beter dan helemaal niets. Koop je dus een
        product dat meer waard is (en daarmee bedoelen ze de waarde in NL, zou je het hier    
        gekocht hebben), dan is het verstandig om die + € 2,- verzekering aan te schaffen.

8. Retourneren. Mocht je aankoop niet werken of binnen 90 dagen na verzending (niet
        ontvangst) kapot gaan, mag je jouw item terug sturen. Volg de DX regels. Wat ik gemerkt
        heb is dat de verzendkosten van NL naar GB/D afgetrokken worden van de waarde van je
        aangekochte item (dit kun je zien bij My Orders). Mocht het vervangende item nou ook
        kapot gaan en je kiest ervoor om niet weer een nieuwe te ontvangen, krijg je het
        resterende bedrag terug. Met andere woorden; Je betaald voor verzendkosten van een
        item dat je niet meer hebt (eigen ervaring!). Mijn idee is... werkt iets niet, meldt het,
        vraag om een volledige refund en stuur het item terug. Wil je het eigenlijk toch graag
        hebben..  wacht tot de poen binnen is en bestel gewoon opnieuw. Geen gedoe! (Dit heb ik
        nog niet zelf getest. Laat het weten als je hier ervaring mee hebt!)

9. DX points, retourneren en store credit. Met DX points kun je voor (soms) leuke
        producten sparen. GRATIS!! Bij iedere aankoop verdien je DX punten. Voor iedere review
        (niet de **** aanklikken maar daadwerkelijk iets over je aankoop schrijven) krijg je
        punten. Voeg een fotootje of video toe en krijg nog meer punten. Kleine moeite, groot
        plezier en de rest van de wereld kan ook lezen of iets een prul is of niet. Maar...  mocht
        je item dus stuk gaan en vervangen worden... en je krijgt de verzendkosten terug, dan
        wordt dit dus ook in mindering gebracht op je DX points. OOK als je voor store credit
        kiest. Als je store credit later weer uitgeeft, verdien je de DX punten niet terug. Dus,
        gewoon je geld terug op je rekening laten storten en opnieuw uitgeven en DX punten
        verdienen.

Heb je zelf nog meer nuttige tips om het onderste uit de kan te halen? Deel ze met ons allemaal   :D

Booo !

Posts(45) | Reviews | Tip post

Sebasr8 made this thread sticky on 6/17/2017 at 2:51 AM
  • BasvD Tuesday, June 13, 2017 4:38 AM Reply

De in dit bericht genoemde €16,- waarover geen douanerechten, btw en inklaringskosten, worden berekend is niet juist. Je mag in Nederland tot €22,- (Let op: Dit is inclusief verzendkosten!) belastingvrij importeren. Boven de €22,- brengt PostNL €13,- in rekening voor het afhandelen/inklaren van je pakketje + 21% btw voor de staat. (EMS zendingen zijn lastiger in te klaren, dus daarvoor moet je zelfs €17,50 betalen).

Komt je pakketje boven €150,- uit, dan moet je naast de inklaring van €13,- + 21% btw, ook nog douanerechten betalen. Dit percentage hangt af van het type goederen in je pakketje. 

Wanneer er geen factuurgegevens aan de buitenkant zichtbaar zijn, dan mag de douane schatten wat de commerciele waarde is (Daarvoor is douane document CN22). Ook kan het zijn dat je per post een verzoek krijgt tot het overleggen van je factuur zodat ze op basis daarvan de btw kunnen berekeken. Je begrijpt dat hiermee je pakketje flinke vertraging kan oplopen.

De PostNL pakketbezorger komt dan bij je aan de deur of ze leveren het direct af bij een pakketpunt. Indien de bezorger aan de deur komt, mag je het bedrag tot op de cent naukeurig contant aan hem betalen voordat je het pakketje in ontvangst mag nemen. Wanneer je het contant niet in huis hebt of niet kunt passen, dan sturen ze je pakketje naar een pakketpunt waar je alsnog het bedrag kunt voldoen. Kortom: zorg er voor dat je zending onder de €22,- blijft.

Bron:

https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bijkomende-kosten-bij-het-importeren-van-goederen-uit-het-buitenland/

Posts(1) | Reviews | Tip post

• RLNDS.nl Thursday, June 15, 2017 12:32 AM Reply

Bedankt BasvD, ik heb het aangepast!  :)

Booo !

• RLNDS.nl Thursday, June 15, 2017 12:36 AM Reply

Ik weet niet of de coupon codes overdraagbaar zijn, maar voor wie hem wil hebben of testen...

2URM9F
                Order Value over $200, get $8 OFF COUPON for Father's  Day Lucky

Draw Campaign

Geldig tot 14/07/2017. Ik koop zelf nooit iets voor €200,-. In ieder geval niet op DX. Dus leef je uit!

:D

Booo !

• gasbag11 Top 10 Forum Poster Thursday, June 15, 2017 4:44 AM Reply

4. MVP product vs. China shipped products . Let nothing fool you! If you MVP stuff 
        buying, it sometimes takes as long as you choose China post ... and, yes !! MVP on 
        products you have to pay VAT and import duty if you are unlucky. It is but 
        an illusion which MVP products are dispatched from European warehouse.

So find an MVP product, look for the China post equivalent and buy that .

DX never said that MVP products arrive faster, only that they ship from DX warehouse faster. Normally in 24 hours. 

And nowhere did it ever say that MVP products shipped from anywhere but China.

I hope this Google translation is accurate. vv

DX heeft nooit gezegd dat MVP-producten sneller komen, alleen dat ze snel van DX-magazijn verzenden. Normaal gesproken over 24 uur. En nergens heeft het ooit gezegd dat MVP-producten overal vanuit China worden verzonden.

NO! I don't know why DX screwed up the site so badly.
    Ask them.
    Posts(12556) | Reviews | Tip post

post edited by gasbag11 on 6/16/2017 at 8:46 PM
  • RLNDS.nl Friday, June 16, 2017 7:29 AM Reply

Beste gaszak11...  Dit is het Nederlandse deel van de forum en we schrijven hier in het nederlands...

Google translate,  of jij zelf, heeft kennelijk niet helemaal begrepen wat ik heb geschreven.

Het gaat in deze post niet om snelheid maar om de prijs en hoe je het goedkoopste uit bent. En dat is dus niet om door MVP te kopen. Het wordt dan misschien binnen 24 verzonden, maar de post waarmee het wordt verzonden is net zo traag, dus waarom zou je extra betalen?

En jawel hoor, jaaaaaaaren geleden, toen MVP werd geïntroduceerd, werd het aangesmeerd als dat men items vanuit europese warehouses zou verzenden en dus btw en import zou voorkomen. Dit bleek een farce. Kijk maar naar de hele oude posts over MVP en de klachten en al de mensen die zich ietwat opgelicht voelden toen er alsnog rekeningen op de mat vielen. Ik weet niet waar jij, pak 'm beet,  10 jaar geleden was...?

Booo !

• ozOzo Top 10 Forum Poster Friday, June 16, 2017 10:24 AM Reply

Hi RLNDS.nl,

Please excuse my interrupting here but I think there may be a misunderstanding by either you, gasbag, me or all three of us. It seems very likely to be due to an inaccurate translation by Google.

Your English is good but I think you may have misunderstood the point gasbag was trying to make. He and I speak English only and the Dutch/English translation of your original text regarding MVP products did sound wrong to us. The point he was making is that a product listed MVP has nothing to do with price. The only difference between MVP products and non-MVP products is the time they take to prepare for shipment. That is, MVP products are either in stock or so easily available that they can be picked up, packed and posted within 24 hours.

I think your message was a warning to Dutch customers that it is not prudent to order a NON-MVP product and then pay for express delivery, because there may be some problem with it not being available for some weeks before it even got posted! Gasbag and I totally agree with you on that point.

Forgive me using English on your Nederlands forum but I trust your personal translation of my English more than Google's. I'll post the Google version below but as I say to my wife, "If something I said can be taken two ways, I meant it the NICE way"  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi RLNDS.nl,

Gelieve te excuseren mijn onderbreken hier, maar ik denk dat er misschien een misverstand door een van beide u, gasbag, mij of alle drie van ons. Het lijkt zeer waarschijnlijk te wijten zijn aan een onjuiste vertaling door Google.

Uw Inglês is goed, maar ik denk dat je verkeerd begrepen hebben het punt gasbag probeerde te maken. Hij en ik spreek alleen Inglês en het Nederlands / Inglês vertaling van de oorspronkelijke tekst over MVP producten verkeerd heeft gedaan om ons te klinken. Het punt dat hij was het maken van het product dat wordt vermeld MVP heeft niets met de prijs. Het enige verschil tussen MVP producten en niet-MVP producten is het team Ze nemen voor te bereiden voor verzending. Dat wil zeggen, MVP producten zijn ofwel op voorraad of gemakkelijk beschikbaar zijn que Ze kunnen worden opgehaald, verpakt en gepost binnen 24 uur.

Ik denk dat uw boodschap was een waarschuwing aan de klanten Nederlandse Dat is het niet verstandig om het product bestellen NON-MVP Dan betalen voor expressie en de levering, omdat er een probleem met het niet beschikbaar zijn voor een paar weken, zelfs voordat het werd geplaatst kan zijn! Gasbag en ik ben het volledig met u eens op que punt.

Vergeef me het gebruik van Inglês op uw Nederlands forum, maar ik vertrouw op je eigen vertaling van mijn Inglês meer dan Google. Ik zal de Google-versie onder, maar zoals ik al zei tegen mijn vrouw te plaatsen: "Als ik iets gezegd kan op twee manieren worden genomen, ik meende het de leuke manier"   

Worldwide 4G bands list:
    http://en.wikipedia.org/
    wiki/List_of_LTE_networks
    Worldwide 3G bands list:
    https://en.wikipedia.org/
    wiki/List_of_UMTS_networks
    Posts(7310) | Reviews | Tip post

post edited by ozOzo on 6/16/2017 at 10:25 AM
  • RLNDS.nl Friday, June 16, 2017 6:00 PM Reply

Laat ik dit dan ook maar in het engels typen om alle misverstanden uit de wereld te halen. Deze forum gaat niet over de snelheid waarmee pakjes verzonden of bezorgd worden. Deze post gaat over geld besparen.

(Bijna) alles wat je over de Nederlanders hebt gehoord zijn waar...  Nee, niet alles natuurlijk, maar dit wel: Wij nederlanders houden van goedkoop en geven niet graag geld uit, zeker niet als dat niet hoeft. Dus in puntje 4 staat (en ik heb het nu een beetje aangepast, want het gaat ook over EU Direct items)

Somige producten staan als MVP te boek, anderen niet. De NIET MVP-producten zijn vaak goedkoper. MVP wordt dan misschien binnen 24 uur verpakt en krijgt een verzendstatus... Maar het doet er vaak net zo lang over als het item dat niet via MVP word verzonden.

Ik bestel wel eens MVP-items (als ik het zonder MVP niet goedkoper kan vinden) en heb gemerkt dat deze pakjes net zo lang over hun reis doen. Dat is dus een goede reden om geen MVP te kopen als er een goedkopere variont van het item beschikbaar is. Je kan beter je geld in je zak houden en misschien, in het ergste geval, een week langer moeten wachten.

Wij kaaskoppen vinden dat belangrijker. Ik in ieder geval wel.

Er wordt nergens beweerd dat DX beweerd dat MVP of EU Direct producten vanuit europese warehouses verzonden worden, dit is slechts een veronderstelling die veel mensen hebben. DX houdt deze veronderstelling in leven door hiet niet of niet goed over te communiceren. In het forum vind je een legio aan vragen hierover, vaak zonder duidelijk antwoord vanuit DX. Dat was alles uit punt 4.

=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----=====-----

So, let's also write this in english to stop everybody from misunderstanding what I wrote at point 4. (This is the short translation)

This thread is not about shipping speed or delivery speed, it's about saving money!

(Almost) everything you heard about the Dutch is true...  Well, not everything of course, but this one is:
    We, the Dutch, are cheap. We don't like to spend more money than we should. So in point 4 it says (and I editted it a little, bc this point is also about EU Direct)

Some items are sold as MVP, others aren't. the NON-MVP product are usually cheaper. MVP might be packed and given the "shipped" statuswithin 24 hours, it takes them just as long to arrive as a non-MVP product.

I've bought MVP products (if I couldn't find a cheaper version) and noticed it took the parcel just as long to get to my doorstep. (I'm not saying DX is responsible for this)

So, this is a reason to buy the cheaper non-MVP item. You save money, and in worst case scenario, you might have to wait an extra week for your item to be delivered.

Us, cheeseheads find this more important...  Well, at least I do!

Nowhere in this post is said that DX claims that MVP/EU Direct items are send from Europe based warehouses. This is just an asumption people have and DX let's them have it by not making this clear. In the forum you can find loads of post from ppl asking about it, or being surprised that they had to pay taxes and so on. Most of these post weren't clearly answered by DX.

This was all that's being said in point 4...  it's not about fast delivery...  it's about MONEY and how to keep it in your pocket while shopping. The whole thread is about saving money.

The Dutch love DX (a lot of them do) bc stuff is so cheap and, yay, Free shipping!!

Booo !

post edited by RLNDS.nl on 6/16/2017 at 6:05 PM
  • Sebasr8 Moderator Saturday, June 17, 2017 2:49 AM Reply

Hallo @RLNDS.nl,

Ondanks de verwarring die er is ontstaan wil ik je toch bedanken voor dit verhelderende bericht. Ik denk dat veel DX bezoekers er wel degelijk baat bij hebben. Ik maak er een sticky post van zodat meer mensen hem zullen zien.

Bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Sebas

Posts(155) | Reviews | Tip post

«Reply to this thread (in Nederlands)
Nederlands

Reply

Subject:

* 50 characters max

Please note: HTML codes are not allowed anywhere on this page (otherwise you will see an error).

Please note that DealExtreme Forums are not a sales or product support board. While we do constantly participate in this forum, please contact us via support ticket for a guaranteed fast response. We make every effort to make the quickest replies.

DX Everywhere