Wish
DX  » Community » Forums
«See all threads (in General Discussions)
General Discussions

Processo de Pagamento das Encomendas no Brasil 1

  • Alisa-Deng @DX Staff @DX Staff Thursday, September 13, 2018 2:17 PM Reply

    A partir do dia 27 de agosto, todas as encomendas internacionais que chegarem ao Brasil peloscorreios terão de pagar uma taxa de R$15 para liberação. Esse valor é referente ao chamado “despacho total”. Esse valor é de total responsabilidade do comprador da mercadoria. Essa taxa não tem relação com a taxa de tributação, ela será cobrada mesmo se o objeto não for tributado.

    Elaboramos um tutorial de ajuda para você pagar essa taxa.

    1.       O primeiro passo é acompanhar o rastreamento de sua mercadoria pelo site dos correios: https://www2.correios.com.br/sistemas/rastreamento/

    2.       Basta colocar o código de rastreamento do seu pedido, localizado em Minha Conta> Meus pedidos e clicando no número do seu pedido no site da DX. Na aba “Envios e rastreamento você encontrará o código”

    BR-01.jpg


    3.       Basta copiar o código de rastreamento e colar no campo e clicar me buscar no site dos correios indicados no item 1. Assim que aparece a mensagem “Aguardando pagamento ” você deverá localizar o botão pagar no canto da página e efetuar o pagamento. Assim que o pagamento for confirmado os correios irão continuar o procedimento de entrega.

    BR-02.jpg 


    OBS: Caso o pagamento não seja efetuado no período definido pelos correios, a encomenda será devolvida ao remetente ou destruída, fique atento!


    Posts(1024) | Reviews | Tip post

    cyclist made this thread sticky on 10/30/2018 at 6:23 PM
  • RauMonteiroJR Wednesday, January 23, 2019 5:58 AM Reply

    My order 180813001020618621, code of Trackong  RP443351535SG arrived but was returned to DX. How do I get him sent back to me?

    Posts(1) | Reviews | Tip post

  • Alisa-Deng @DX Staff @DX Staff Wednesday, January 23, 2019 5:45 PM Reply

    Hello @RauMonteiroJR

    Could you please reply the ticket 2528ECA2E7714FC5A386076A0AD8AA74?

    Posts(1024) | Reviews | Tip post

  • obazaar Thursday, January 24, 2019 10:41 PM Reply

    Since yesterday I can not make a purchase on DX. When clicking on Confirm & Pay nothing happens, it is as if the button was disabled.

    Posts(4) | Reviews | Tip post

  • breninho94 Tuesday, February 5, 2019 9:19 PM Reply

    Tenho produto já pago, extraviado e a mais de 4 meses e vocês simplesmente não responde e não dão suporte pq é do sistema antigo. Deixando o prejuizo pro cliente final que sou eu. Empresa vagabunda, caloteira, nem ligação internacional atendem, devem ver que é do Brasil e recusam.

    Posts(17) | Reviews | Tip post

  • fernandobra Monday, February 11, 2019 9:25 AM Reply

    @Alisa-Deng

    Hi. My order 190104100130859898 (new system) wasn't sent. Was bought over a month ago. Whats going on?

    Posts(45) | Reviews | Tip post

  • cicerorodrigues Wednesday, March 13, 2019 11:33 AM Reply

    Due to that recent changes in Brazil mail service, the items I ordered has been returned to DX by the Brazilian mail service. \

    I was not aware of the new procedure of the brazilian mail service.


    How can I ask DX to ship again this same order, or make a refund ?

    These are the orders:

    181021001098435502

    181030001018457407


    Thank you


    Posts(1) | Reviews | Tip post

  • Alisa-Deng @DX Staff @DX Staff Thursday, April 4, 2019 10:04 AM Reply

    Hi @obazaar

    Could you please tell me the order number?

    Posts(1024) | Reviews | Tip post

  • Alisa-Deng @DX Staff @DX Staff Thursday, April 4, 2019 10:06 AM Reply

    Hello @breninho94

    Please tell me the order number you have problem with, then I can check for you.

    Posts(1024) | Reviews | Tip post

  • Alisa-Deng @DX Staff @DX Staff Thursday, April 4, 2019 10:10 AM Reply

    @fernandobra

    Your message have been replied, please login your account in the new station and check it.

    Posts(1024) | Reviews | Tip post

Page 1 of 4
Go to Page:
«Reply to this thread (in General Discussions)
General Discussions

Reply

Subject:

* 50 characters max

Message:

Please note: HTML codes are not allowed anywhere on this page (otherwise you will see an error).

Please note that DealExtreme Forums are not a sales or product support board. While we do constantly participate in this forum, please contact us via support ticket for a guaranteed fast response. We make every effort to make the quickest replies.

DX Everywhere