Wish
DX  » Community » Forums
«See all threads (in Lasers)
Lasers

Laser legal in the netherlands

• yoda1950 Friday, March 18, 2011 3:23 PM Reply
    I want to buy a 200 mW laser Is this legal in the netherlands?

In Dutch:
    Ik wil een laser van 200 mW bestellen. Is dit legaal in nederland? het enigste wat ik erover kan vinden is dat handel en openbaargebruik ervan verboden is maar over privé gebruik op eigen terrein kan ik er niets over vinden?
    Posts(2) | Reviews | Tip post

• Realmadz Friday, March 18, 2011 3:40 PM Reply
    Above 1mW is illegal in NL, but hey.. you can just try to get it through customs.. most likely it will be without any problems :P
    Posts(64) | Reviews | Tip post

post edited by Realmadz on 3/18/2011 at 3:41 PM
  • yoda1950 Friday, March 18, 2011 3:44 PM Reply
    But if i get caught. It wil be just a fine or do i get a criminal record?

• cadocado Friday, March 18, 2011 5:41 PM Reply
    Je krijgt een proces-verbaal en natuurlijk een bijbehorende boete. Een strafblad krijg je pas bij een veroordeling. Uiteraard vergeet de politie je naam niet meer.

Er is een reden dat deze lasers verboden zijn, en die reden is niet dat men jou je pleziertje niet gunt.
    Als jij hier mee gaat spelen in de huiskamer kan een reflectie je oog verwoesten. Nog erger is dat jij dat bij iemand anders kunt doen. Dus lasergamen, paintballen, naar de overkant schijnen in het voetbalstadion: Wordt niet gewaardeerd.

Er zijn twee redenen waarom de groene lasers extreem gevaarlijk zijn. Ten eerste zijn ze 200x zo sterk als een gewone CD-laser die in een flits hopelijk nét geen schade aanricht.
    Ten tweede bouwen de Chinese fabrieken geen infrarood filter in. Dat scheelt kosten. De groene straal wordt gemaakt door een supersterke infrarode straal door twee kristallen te leiden. Al het infrarode licht dat er langs lekt, komt ook in je oog terecht. Het schadelijke effect is dus vele malen groter dan het groene straaltje dat je ziet - er is ook een veel sterkere onzichtbare straal.

Serieus, met een laser die een ballon kan laten knallen, wil je daar mee rondschijnen en iets glimmends raken?

Posts(1) | Reviews | Tip post

• Ikdedinges Tuesday, March 22, 2011 2:58 AM Reply
    i just picked up my 200mW blue laser from the post office this morning, no problems whatsoever.

ik heb net vanmorgen mn 200mW blauwe laser opgehaald bij het postkantoor, geen problemen gehad. :)
    Posts(11) | Reviews | Tip post

• saintje Tuesday, March 22, 2011 3:33 AM Reply
    I have a 200 mw red, a 200 mw blue, a 50 mw green, a 30 mw green, all came through without problems.

They are illegal, but they will probably get to you without any problems.
    Hello, I'm DX addicted!
    Buying from The Netherlands!
    First [email protected]: 25Feb. 2008
    DX's Dutch discussion thread: http://tinyurl.com/7kos9xo
    Posts(1140) | Reviews | Tip post

• blackjacker Saturday, August 6, 2011 11:42 AM Reply
    Is this also for Belgium ?
    easly 4-5 of me 8 package's are opent (most likely they open the STUPPID's things but when i import something kinda illegal they dont open it lucky me)

I already imported some earphone's(after looking i saw some logo's = fake)
    I already imported 50MW and 200 mw red laser :p

Kinda Fail :p
    Posts(15) | Reviews | Tip post

• ErwinK Friday, August 19, 2011 1:23 PM Reply
    Wat wil je nou bereiken met een 200 mw laser
    mensen blind maken?

Zoek een leven en koop wat waar je wat aan hebt
    Posts(12) | Reviews | Tip post

• blackjacker Friday, August 19, 2011 2:56 PM Reply
    Ach post eens wat nuttig dan ook volgende keer...

Het is een Gadget 'hebben ding' zoals et vol staat op deze site

Zoek jij een leven ipv nutteloos andere bekritiseren beter wat nuttig doen ? :)
    Posts(15) | Reviews | Tip post

• whiterock Saturday, September 17, 2011 2:44 AM Reply
    Is it legal in Austria?

~Whiterock

Page 1 of 2
Go to Page:
Lasers

Reply

Subject:

* 50 characters max

Please note: HTML codes are not allowed anywhere on this page (otherwise you will see an error).

Please note that DealExtreme Forums are not a sales or product support board. While we do constantly participate in this forum, please contact us via support ticket for a guaranteed fast response. We make every effort to make the quickest replies.

DX Everywhere