DX  » Community » Reviews » Mini DisplayPort DP Male to HDMI Male Adapter Cable (1.8M)
View all reviews of this product

2 DXPoints earned for this post

write a review, and get DXPoints

• Overall Rating: 1
  • Price: 5
  • Quality: 1
  • Ease Of Use: 4
  • Usefulness: 1
It's nice unless you have a notebook – Mini DisplayPort DP Male to HDMI Male Adapter Cable (1.8M) Reviews

posted by altoburgo on 09/05/2011 Certified Owner

Involvement:Expert (understands the inner workings) - Ownership:more than 1 month

Pros:
The cable looks well constructed and it's quite beautiful. Works with no problems the first time you connect it. O cabo parece bem construído e é bem bonito. Funciona sem problemas na primeira vez que é conectado.
Cons:
After a little more than a month of use, it's gone. The contacts inside started to fall. I've just put mine in the rubbish bin because it's useless now. Shame. So if you have a Mac Pro and you will connect the cable ONCE and leave forever, it's ok. If you have a Macbook and you have to plug and unplug a couple of times per week, don't buy it. Depois de pouco mais de um mês de uso, já era. Os contatos dentro começaram a cair. Eu acabei de colocar o meu no lixo pois é inútil agora. Pena. Então se você tem um Mac Pro e vai conectar o cabo uma vez e deixar pra sempre, tudo bem. Se você tem um Macbook e precisa plugar e desplugar umas duas vezes por semana, não compre.
Other:
It is a shame because it looks really nice and is really cheap. But now I'm buying original HDMI cable and adapter from Apple because I can't rely on DX cables if they broke on me. É uma pena pois parece muito bom e é realmente barato. Mas agora estou comprando cabo HDMI e adaptador originais da Apple pois não posso confiar nos cabos da Deal Extreme se eles ficam estragando.
Bottomline:
If you have a Mac Pro and don't need to unplug the cable, you might be lucky and never lose your cable. If you have any Apple notebook, DON'T buy it because with a few plug/unplug it will be gone. Se você tem um Mac Pro e não precisa desconectar o cabo, você pode ter sorte e nunca perder o cabo. Se você tem um notebook da Apple, não compre pois com alguns plug/unplug vai estragar.

WHY CHOOSE DX.COM?

Get great weekly deals and offers like: Collections