DX  » Community » Reviews » TrustFire ST-50 SST-50 5-Mode 1300-Lumen Memory LED Flashlight (2*18650)
View all reviews of this product

2 DXPoints earned for this post

write a review, and get DXPoints

• Overall Rating: 5
  • Price: 4
  • Quality: 5
  • Ease Of Use: 5
  • Usefulness: 5
Very bright flashlight! – TrustFire ST-50 SST-50 5-Mode 1300-Lumen Memory LED Flashlight (2*18650) Reviews

posted by igorfr on 08/18/2010 Certified Owner

Involvement:Expert (understands the inner workings) - Ownership:1 week to 1 month

Pros:
It is made in durable material, with good paint and good print logos. The body is made of aluminum with cooling fins that actually help dissipate the heat coming from the main unit (LED). The LED is really bright, impossible to look directly at him when lit. In high mode, the beam can be seen at night with ease, and easily lights up objects (houses and yards) to 600 feet away. In medium mode, serves to illuminate average distances without needing the full range, which helps save battery power and keep the flashlight in milder temperatures. Lowest mode, the lantern is like a normal flashlight, purchased in ordinary shops. The battery definitely lasts longer, which can be useful when you need light at short distances around 90 or 120 feet or internal lighting. The strobe mode is quite interesting. I could not calculate exactly, but I think they are about 8 flashes per second. The SOS mode actually works, but for me, is not very useful, unless one day I need to use it. :-) The memory function also works correctly, except the strobe that sometimes is triggered again next mode (SOS). É feita em material resistente, com boa pintura e boa estampa dos logotipos. O corpo é feito em alumínio, com aletas de refrigeração que realmente ajudam a dissipar o calor vindo da unidade principal (LED). O LED é realmente muito brilhante, impossível olhar diretamente para ele quando aceso. No modo alto, o facho de luz pode ser visto à noite com facilidade, e facilmente se ilumina objetos (casas e quintais) a 600 pés de distância. No modo médio, serve para iluminar distâncias médias sem precisar do alcance total, o que ajuda a economizar bateria e manter a lanterna em temperatura mais amena. No modo mais baixo, a lanterna fica como uma lanterna normal, comprada em lojas comuns. A bateria com certeza dura muito mais, o que pode ser útil ao precisar de luz a curtas distâncias cerca de 90 ou 120 pés ou iluminações internas. O modo estrobo é bastante interessante. Não consegui calcular exatamente, mas creio que sejam cerca de 8 piscadas por segundo. O modo SOS realmente funciona, mas pra mim, não é muito útil, a menos que um dia eu precise usá-lo. :-) A função de memória também funciona corretamente, com excessão no estrobo que, às vezes, é acionado novamente no próximo modo (SOS).
Cons:
Heating ... The flashlight could be less hot in high mode. I do not know to what extent this can be harmful to internal circuitry. However, for high light scattered by led, I believe that the warming is normal, presumed by the manufacturer. The box arrived a little worn, as if the product has already been stored for a long time. However, I believe this may be due to transport. Aquecimento... A lanterna poderia ficar menos quente no modo alto. Não sei até que ponto isto pode ser prejudicial aos circuitos internos. Porém, para a alta iluminação difundida pelo led, acredito que o aquecimento seja normal, presumido pelo fabricante. A caixa chegou um pouco surrada, como se o produto já estivesse armazenado há muito tempo. No entanto, acredito que isso possa ser devido ao transporte.
Other:
It was a good buy. I have no regrets, I believe that is a product with great durability. Rather that buying "1,000,000 candles" flashlights, because of the size, weight, and be led instead of bulbs. Foi uma boa compra. Não me arrependo, acredito que seja um produto com grande durabilidade. Melhor que ficar comprando "1.000.000 de velas" lanternas, por causa do tamanho, peso e por ser de led ao invés de lâmpadas.
Bottomline:
If you want a small flashlight, sturdy and with great efficiency, buy this. I have no parameters to compare it with other tactical flashlights, but close to all the flashlights I've ever bought in ordinary shops, this is incomparably better. Se você quer uma lanterna pequena, robusta e com grande eficiência, compre esta. Não tenho parâmetros para compará-la com outras lanternas táticas, mas, perto de todas as lanternas que eu já tive compradas em lojas comuns, esta é incomparavelmente melhor.

WHY CHOOSE DX.COM?

Get great weekly deals and offers like: Collections